Priekšpiedziņa, aizmugurespiedziņa vai pilnpiedziņa — kas ir labāk Latvijā?


Foto: pexels.com

Kā piedziņa ietekmē braukšanu

Auto piedziņa nosaka, kuri riteņi saņem dzinēja spēku.

  1. Priekšpiedziņa — spēks uz priekšējiem riteņiem.
  2. Aizmugures piedziņa — spēks uz aizmuguri.
  3. Pilnpiedziņa (4×4) — spēks sadalās starp visiem riteņiem.Izvēle ietekmē gan stabilitāti, gan vadāmību, gan degvielas patēriņu.

Priekšpiedziņa — praktiska izvēle ikdienai

Priekšpiedziņa ir visizplatītākā un ekonomiskākā konstrukcija. Tā ļauj samazināt svaru un degvielas patēriņu, jo nav jāveido piedziņas vārpsta uz aizmuguri.

Plusi:

  1. Lētāka ražošanā un uzturēšanā.
  2. Labāka saķere uz slidena ceļa (motors virs piedziņas riteņiem).
  3. Kompakta konstrukcija, vairāk vietas salonā.

Mīnusi:

  1. Sliktāka vadāmība sportiskā braukšanā.
  2. Slodze uz priekšējiem riteņiem un balstiekārtu.
  3. Ja aizmugure ir viegla, auto var “vilkt” taisni pagriezienos.

Aizmugures piedziņa — dinamika un klasika

Aizmugures piedziņa dominēja līdz 80. gadiem un joprojām ir sportisku auto iecienīta.

Plusi:

  1. Līdzsvarotāka masas sadale.
  2. Labāka manevrētspēja un kontrole pie lielāka ātruma.
  3. Piemērota entuziastiem un braukšanas prieka cienītājiem.

Mīnusi:

  1. Sliktāka saķere uz ledus un sniega.
  2. Dārgāka apkope.
  3. Mazāk vietas salonā piedziņas vārpstas dēļ.

Foto: pexels.com

Pilnpiedziņa — drošība un pārliecība jebkuros apstākļos

Pilnpiedziņas sistēmas ir paredzētas tiem, kas vēlas maksimālu kontroli un stabilitāti.

Plusi:

  1. Lieliska saķere sniegā, dubļos, lietū.
  2. Drošāka braukšana kalnainos vai neizbraucamos ceļos.
  3. Ideāli piemērota Latvijas ziemām un laukiem.

Mīnusi:

  1. Lielāks degvielas patēriņš.
  2. Smagāka konstrukcija un dārgāka apkope.
  3. Nav nepieciešama pilsētas braukšanai, ja ceļi ir tīrīti.

Kura piedziņa ir labākā Latvijā?

Ja dzīvo pilsētā un brauc pa tīriem ceļiem, priekšpiedziņa ir pietiekama.

Ja dzīvo laukos vai bieži dodies ārpus pilsētas, pilnpiedziņa ir drošākais risinājums.

Savukārt aizmugures piedziņa — tiem, kas vēlas braukšanas prieku un precīzu vadāmību.

Ekspertu ieteikums

Latvijas klimats ir mainīgs — no ledus līdz dubļiem vienā dienā. Tāpēc universāla atbilde nav. Bet, ja jāizvēlas viens, pilnpiedziņa dod lielāko mieru ziemā un drošību uz grants ceļiem.

Taču neaizmirsti: ne piedziņa, bet vadītājs nosaka drošību.

Noslēgumā

Piedziņas izvēle ir kompromiss starp komfortu, drošību un izmaksām.

Ikdienai pietiek ar priekšpiedziņu. Piedzīvojumiem — pilnpiedziņa. Un sirdij — aizmugures.

Svarīgākais – zināt savas vajadzības, nevis sekot modei.