Apslēptie dārgumi lietotu "ikdienas" auto pasaules dzīlēs


Cik ir dzirdēti relikviju mednieku stāsti par vectēva bēniņos noglabātām un atrastām Purvīša vai Rozentāla gleznām. Arī daudzi ikdienas auto, kas savulaik bija populāri un bieži sastopami uz ceļiem, ar laiku kļūst par vērtīgām un meklētām raritātes automašīnām ar kolekcijas vērtību. Nereti to esošie vai topošie īpašnieki nemaz neapzinās kāds dārgums ir nonācis to rīcībā vai redzeslokā. Visus auto mākslas labumus aptvert nav iespējams, tāpēc, lūk, astoņi būtiskākie modeļi, kuru vērtība ar katru gadu tikai pieaug:

1. Toyota Supra Mk4 (1993-2002)

Foto: news.dupontregistry.com

Toyota Supra Mk4 ir slavena ar savu 2JZ-GTE dzinēju, kas spēj izturēt milzīgas jaudas uzlabojumus, un tās “galveno” lomu populārajā filmā “Fast and Furious”. Šis modelis ir kļuvis par leģendu starp sporta auto entuziastiem, pateicoties tā uzticamībai un veiktspējai.

2. Honda Civic Type R (EK9) (1997-2000)

Foto: hotcars.com

EK9 modifikācija ir pirmais Civic Type R, kas aprīkots ar B16B dzinēju, kuram ir augsta veiktspēja un īpaši viegls šasijas dizains. Pateicoties tā izcilajai dinamikai un uzticamībai, šis modelis kļuva par leģendu un pieprasīts starp tūninga entuziastiem.

3. Mazda RX-7 (FD3S) (1992-2002)

Foto: steemit.com

RX-7 FD3S izceļas ar savu unikālo rotācijas dzinēju, kas aizgūts no avio industrijas, un ikonisko dizainu, kas to padara par īstu auto entuziastu sapni. Šis auto ir slavens ar savu vadāmību un unikālo šarmu, kas nodrošina īpašu un neatkārtojamu braukšanas pieredzi.

4. Nissan Skyline GT-R (R34) (1999-2002)

Foto: autoevolution.com

R34 GT-R ir pazīstams ar savu RB26DETT dzinēju un pilnpiedziņu, kā arī tā spilgto klātesamību daudzās sacīkšu spēlēs un filmās. Šis auto ir kļuvis par kultūras ikonu un ir ļoti pieprasīts kolekcionāru vidū.

5. BMW M3 (E30) (1986-1991)

Foto: autoevolution.com

E30 M3 ir pirmdzimtais M3 modelis, kas apvieno klasisko dizainu ar sportisku veiktspēju un pamatīgu jaudu visās tā izpausmēs, padarot to par ļoti pieprasītu klasiku. Tā unikālā kombinācija starp ikdienas auto un sacīkšu mašīnu padarīja E30 M3 par leģendāru modeli. M versija joprojām ir BMW augstākais pakāpiens, bet pirmais vienmēr paliks pirmais.

6. Ford Escort RS Cosworth (1992-1996)

Foto: flickr.com

Šis modelis ir slavens ar savu jaudīgo turbo dzinēju un četru riteņu piedziņas sistēmu, kas padarīja to ļoti konkurētspējīgu rallija sacensībās. Escort RS Cosworth ir kļuvis par vērtīgu kolekcionāru auto, pateicoties tā izcilajām sportiskajām īpašībām un virknei autosporta leģendu, kas ar šo auto savā laikā darīja brīnumus katrā līkumā.

7. Volkswagen Golf GTI Mk1 (1976-1983)

Foto: autoexpress.co.uk

Pirmais Golf GTI modelis ielika pamatus sportisku hečbeku klasē ar savu vieglo svaru un jaudīgo dzinēju. Golf GTI Mk1 ir kļuvis par kārtējo auto vēstures ikonu, kas joprojām ir ļoti populārs klasisku auto entuziastu vidū.

8. Audi Quattro UR (1980-1991)

Foto: classiccarsforsale.co.uk

Audi Quattro jeb UR-Quattro ir slavens ar savu revolūciju rallija sportā, ieviešot pastāvīgo visu riteņu piedziņu, kas deva lielisku saķeri un stabilitāti. Taĉu Audi Quattro ir leģendārs ne tikai rallija pasaulē, bet arī starp auto entuziastiem, pateicoties tā inovatīvajai tehnoloģijai un sportiskajām īpašībām, kurām nevarēs piemeklēt pat pietuvinātus analogus. Neatkārtojams spēkrats.

 

Katrs no šiem modeļiem ne tikai atgādina par automobiļu inženierijas izcilību un pelnīti ieņem labākās vietas auto nozares slavas zālē, bet arī simbolizē veselu laikmetu un auto kultūras daļu, kas turpina piesaistīt kolekcionārus un entuziastus visā pasaulē. Tāpēc, ir īstais laiks ielūkoties vectēva šķūnītī zem putekļainā pārsega…