Ko tev nestāsta jaunu auto pārdevēji jeb iespējamā vilšanās auto salonos


Pexels.com

Jaunie auto salonu pārdevēji ir pārdošanas profesionālji, kuri pārdošanas iemanjas apgūst un regulāri uzlabo dazhados kursos, ko visbiezhāk savās interesēs finansē tieši paši auto dīleri.  Tāpēc varat būt droši, ka glaunajos salonos jums pretī būs pārdošanas lietpratējs, kuram pieredzes arsenālā ir kaudze pārdošanas triku un stratēģiju, kas dažkārt var izraisīt klientu aizdomas un neizpratni. Lai gan šie pārdevēji ir izglītoti un pieredzējuši, dažkārt viņi izvēlas netradicionālas pieejas, kas nelabprāt tiek stāstītas klientiem. Šajā rakstā izskaidrojam dažus no šiem paradoksālajiem auto tirgotāju uzvedības veidiem.

Pārspīlē rūpējoties par jums… vai tomēr nē?

Viens no bieži sastopamajiem scenārijiem ir auto pārdevējs, kurš sāk runāt par to, cik viņam rūp klienta labklājība un kā viņš ir gatavs darīt visu, lai nodrošinātu ideālu auto iegādi. Tomēr, kad rodas jautājums par konkrētiem piedāvājumiem vai izvēles iespējām, pārdevējs varētu pārvērsties un censties virzīt klientu uz pārdevējam izdevīga darījuma realizēšanu, ierosinot dārgākus risinājumus vai ātrākā termiņā iegūstamu auto. Ja pārdevējs spītīgi nedzird jūsu vēlmes vai sāk kritizēt jūsu lēmumu, ka piemēram, jūs noteikti vēlaties pilnpiedziņas auto, bet pārdevējs sāk apgalvot, ka Latvijā var iztikt arī ar priekšpiedzinu, ziniet – ar jums jau manipulē, un apgalvojums, ka klienta vēlmes ir pirmajā vietā, ir tikai skaista izkārtne.

Neskaidrie finanšu piedāvājumi

Jauno auto salonu pārdevēji bieži piedāvā dažādus finanšu piedāvājumus un iegādes iespējas. Tomēr, dažreiz šie piedāvājumi var būt tik neskaidri un sarežģīti, ka pat pieredzējušiem finanšu ekspertiem ir grūti saprast tos pilnībā. Šāda veida uzvedība var izraisīt klientu neuzticību un šaubas par pārdevēja godīgumu. Ja pārdevējs pavirši pārskrien šai būtiskai tēmai, izvairās iedzilināties detalās, vai nosaka, ka “mēs tur visu sakārtosim”, jums jābūt divtik uzmanīgiem.

Slēptie papildu izmaksu pārsteigumi

Dažreiz auto pārdevējiem ir viltīgā veidā iekļautas papildu izmaksas vai slēptas nodevas, kas klientam var būt nepatīkams pārsteigums. Piemēram, var gadīties, ka pārdevējs nenorāda uz noteiktām apdrošināšanas izmaksām, tehniskās apskates maksājumiem, reģistrācijas izdevumiem, garantijas apkopes izmaksās un nosacījumiem vai citās papildu pozīcijām, kas beigās ievērojami palielina galīgo cenu.

Virspārdošana

Lai sasniegtu savus pārdošanas mērķus un nodrošinātu sev bonusus, daži auto pārdevēji var veikt spiedienu uz klientiem, lai palielinātu pirkuma apmēru, tiek ietirgotas papildus pozīcijas un pakalpojumi. Brīdi, kad pārdevējs jūt, ka pircējs ir nobriedis un darījums notiks, tas noteikti izmantos iespēju jums virspārdot visu, ko jums nemaz tajā brīdī nevajag, sākot ar papildus aprīkojumu, visāda veida ieguvumiem, piemēram, papildus garantiju, īpašu apdrošināšanu, kas it kā pieejama tikai šī darījuma ietvaros, un beidzot virkni bezjēdzīgu niecinju, kā piemēram, lietussargs ar auto markas logo, kam ir 700% liels pelnas uzcenojums cenai.

Attieksme pēc pirkuma

Pārdevējiem vajadzētu saglabāt labas attiecības ar klientiem ne tikai pirms pirkuma, bet arī pēc tam. Tomēr dažreiz pēc pirkuma apkalpošana var palikt novārtā, jo savā zinā jūs pārdevējam vairs neesat interesants, bet tikai sagādājat tam liekas klapatas, un klienti var izjust, ka pārdevējs nepilda savus solījumus, vairs neuzvedas kā jūsu labākais draugs un nesniedz pienācīgu atbalstu pēc auto iegādes.

Šie ir tikai daži no paradoksālajiem un nevēlamajiem scenārijiem, kurus var piedzīvot auto pircēji, saskaroties ar jaunu auto salonu pārdevējiem. Lai gan ne visi pārdevēji rīkojas šādi, ir svarīgi, ka pircēji ir informēti un uzmanīgi, lai izvairītos no nevēlamām situācijām un nodrošinātu, ka viņi saņem godīgu un pārredzamu apkalpošanu.